Alla inlägg den 3 januari 2018

Av Calle och Josefin - 3 januari 2018 13:59

Den andra november 2017 ansökte Calle digitalt om visum för oss båda. Vi fick en bekräftelse på att de tagit emot vår ansökan och de uppmanade oss att kontrollera alla uppgifter så att allt stämmer. Innan jag hann kontrollera mina uppgifter så kom själva bekräftelsen på att de godkänt vår ansökan, jippie! Vi får komma in till Sri Lanka.


Efter någon dag tar jag mig en närmare titt på Visumet som kommit från ambassaden. Jag ser till min fasa att Calle inte angett mitt namn korrekt.


    


Calle har angett att jag heter Edit istället för Enit!!!


Efter att ha sett på flertal TV-program om hur personer som ansökt om visum inte blir insläppta i bland annat Australien på grund av felaktigt iflyllda dokument börjar jag tvivla på att jag verkligen kommer in i landet. Jag kanske blir fast på flygplatsen i Columbo, återskickad hem eller i värsta fall fängslad på grund av falska uppgifter i min visumansökan!


Jag har provat maila ambassaden men får inget svar. Jag kommer att behöva chansa på att jag får komma in i landet trots felaktigt namn på Visumet. Om de frågar får väl jag säga att namnen Edit och Enit är de samma i Sverige.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vart vill du åka?
 Sri Lanka
 Thailand
 Vietnam
 Spanien
 USA
 Kina
 Mauritius
 Ingen stans, jag vill vara hemma

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2018
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards